Використання сучасних комп’ютерних технологій на уроках зарубіжної літератури

Умови та потреби сучасного життя, останні досягнення науки і техніки зумовили виникнення нового напрямку в шкільній освіті – комп’ютеризованого навчання. Основи інформаційної культури мають методологічний, світоглядний загальнокультурний характер, що проявляється у використанні у масовій практиці пошуку, опрацюванні та поданні інформації як необхідних чинників пізнання.

Практично використовувати комп’ютерні технології та Інтернет, вміти знаходити й добирати важливу інформацію, цілеспрямовано її застосовувати це необхідні реалії сьогодення.

З поширенням комп’ютерних технологій активно змінюються й форми навчання в школі, Це стосується і курсу зарубіжної літератури. Урок літератури сьогодні с немислимим без суттєвого додатку CD-ROM диску, оскільки гуманітарним знанням, одержаним лише через читання, бракує образної конкретності та яскравої наочності. Безумовно, літературний текст як повноцінне явище, діалог на рівнях художній текст – читач, читач – автор, автор – художній текст – читач тощо – це постійні компоненти у процесі літературної освіти школярів. Водночас слід зазначити, який вивільняє час для творчої роботи, стимулює інтерес учнів до художніх творів.

Комп’ютеризоване навчання СЛ ґрунтується на таких принципах:

  • індивідуалізація (учитель має змогу персонально працювати з кожним учнем, враховуючи його знання та здібності);
  • диференціація (можна обирати необхідні варіанти навчальних завдань);
  • інтенсифікація (різні засоби презентації навчального матеріалу).

Комп’ютеризоване навчання сприяє розвитку таких форм навчання,як:

  • пізнавальна (пошук, вивчення та опрацювання інформації);
  • тренувальна (формування і розвиток різних видів діяльності);
  • дослідницька (проведення досліджень, зіставлення);
  • діагностична (швидке з’ясування рівня засвоєння навчальної теми);
  • допоміжна (підготовка, опрацювання, зберігання та роздрук текстів).

При відповідному доборі та методиці роботи, використанні принципів системності, доступності й наочності, цікавий матеріал комп’ютерних програм виконує низку педагогічних функцій:

  • активізує увагу;
  • підносить емоційний тонус навчально-пізнавальної діяльності;
  • слугує опорою емоційній пам’яті;
  • знижує напругу на уроці.

CD на уроці літератури може містити такі матеріали: статті енциклопедичного характеру про письменника, літературну добу, історичні події; тексти художніх творів; фото- та кіноматеріали до теми; ілюстрації, аудіо кліпи; та музичні фрагменти із творів; висловлювання, що с знаковими для розуміння даної теми; інтерактивні завдання та навчальні ігри різного характеру; різноманітні покажчики до теми.

При вдало складеній програмі уроки з використанням комп’ютерних технологій будуть образними, наочними, цікавими і живими, оскільки вищезазначені технології сприяють:

  • глибокому засвоєнню матеріалу;
  • розвитку образного мислення і творчої уяви;
  • розвитку логічного та аналітичного мислення;
  • прищепленню інтересу до літератури;
  • розвитку зв’язного мовлення;
  • виробленню й розвитку навичок виразного читання;
  • виробленню вмінь та навичок роботи із текстом літературного твору;
  • впровадженню інтерактивних технологій.

Таким чином, використання комп’ютерних технологій мас великі потенційні можливості для оптимізації навчання, виховання та розвитку учнів.

Отже, на основі новітніх технологій, використовуючи різноманітні навчальні програми чи отримуючи потрібну інформацію, стежачи за новими художніми, літературно-критичними та методичними джерелами, у процесі вивчення зарубіжної літератури з’явилися можливості поєднати чуттєві, слухові й зорові компоненти інтерактивного впливу на свідоме і підсвідоме сприйняття художнього твору читачем. Усе це активізує творче сприйняття учнями художніх творів зарубіжної літератури.

Залишити відповідь